Poslední aktualizace: 4. září 2023
Zásady ochrany osobních údajů v aplikaci Můj strážník
Naše služba využívá některé uživatelské údaje, které jsou shromažďovány prostřednictvím aplikace Můj strážník v rámci zajištění základní funkčnosti (tj. zjištění polohy pro vyhledání obecní či městské policie), zkvalitnění vývoje, uživatelské zkušenosti a urychlení vydávání aktualizací.
V rámci zpracovávání shromažďovaných údajů se Můj strážník zavazuje k dodržování zákona o obecném nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a jsme připraveni Vám poskytnout prostřednictvím této sekce či e-mailu co nejvíce informací o zpracovávání těchto dat. GDPR nám současně nařizuje systématicky řešit problémy, které mohou nastat mezi námi a našimi uživateli.
V rámci respektování soukromí uživatel jsme zavedli program Zlepšování služeb, který určuje, jaké údaje budeme shromažďovat a zpracovávat.
I. Jak budeme údaje shromažďovat
Veškeré údaje potřebné k funkci aplikace se zpracovávají ideálně v zařízení uživatele a následné dle zásad ochrany osobních údajů společnosti Google.
I.I V programu Zlepšování služeb
Veškeré shromažďování údajů bude probíhat skrze aplikaci Můj strážník za pomoci služeb společnosti Google, když bude aplikace spuštěna.
Veškeré údaje budou zcela anonymizovány a budou agregovány s údaji ostatních uživatelů, aby nebylo možné zpětně vytrasovat uživatele.
I.II Bez programu Zlepšování služeb
Aplikace Můj strážník nebude hromadně shromažďovat údaje pro ukládání na servery společnosti Google ani na vlastní servery.
Budou shromažďována pouze data o běžném používání. Aplikace bude za účelem zajištění funkčnosti zjišťovat polohu, která je ukládána jen na zařízení.
I.III Individuální shromažďování
Aplikace Můj strážník nabízí funkce, které jsou ve spolupráci s dalšími organizacemi. V těchto případech je uživatel vždy dopředu upozorněn o shromážděných údajích danou organizací.
II. Jaké typy údajů budeme shromažďovat
II.I V programu Zlepšování služeb
Aplikace Můj strážník bude shromažďovat různé typy údajů, které výrazně pomohou zlepšovat služby. Tyto údaje budou sbírány na naše servery a servery společnosti Google. Je však potřeba zmínit, že některé údaje sbírá a zpracovává Google dle vlastních zásad ochrany osobních údajů a které s námi sdílí formou agregovaných statistik.
Je třeba předem uvědomit uživatele, že se seznam shromažděných údajů liší v závislosti na souhlasu uživatele. Pokud uživatel nesouhlasí se zlepšování služeb, nebude aplikace odesílat společnosti Google žádné analytické údaje kromě protokolů o selhání.
Mezi námi shromažděnými údaji patří tyto kategorie:
- Údaje o používání aplikace Můj strážník
Zde se nachází protokoly, technické zprávy a selhání, která obsahují čistě interní chování aplikace bez osobních údajů.
- Analytické údaje (Po souhlasu o zkvalitnění služeb)
Zde se nachází údaje spočívající na funkci aplikace v daných lokalitách. Jedná se zpravidla o celou oblast a obsah aplikace, který je zde zobrazován nebo zpracováván. Aplikace polohu anonymizuje a přepisuje. Shromadění funguje s přesností na úroveň měst a jsou uchovávána společně s údaji o poloze s ostatními uživateli.
- Demografické údaje (Po souhlasu o zkvalitnění služeb)
Tyto údaje zpracovává společnost Google dle vlastních zásad ochrany osobních údajů, které s námi sdílí jako anonymizované údaje. Aplikace nezískává žádné přímé informace o uživateli včetně věku, pohlaví a zájmů.
I.II Bez programu Zlepšování služeb
Aplikace Můj strážník bude omezeně shromažďovat a zpracovávat určité typy údajů. Tyto údaje jsou zpracovávány pouze v aplikaci a prostřednictvím služeb pro zjišťování polohy.
Aplikace poskytuje dialog pro odeslání zpětné vazby, kde uživatel může určit, které z údajů chce odeslat na servery služby Můj strážník.
III. Důvody shromažďování údajů
Shromážděné údaje v průběhu používání pomáhají vývojářům se zlepšením uživatelského zážitku, zkvalitnění služeb i vývojem nových funkcí. Veškeré údaje jsou zpracovávány jen pro tyto účely a nejsou žádným dalším způsobem zpracovávána.
Jestliže uživatel nesouhlasil s programem Zkvalitňování služeb, žádné údaje nebudou vývojářům odeslány bez cíleného odeslání skrze zpětnou vazbu nebo selhání aplikace.
III.I Údaje obsažené v hlášení chyb
Některé údaje mohou být odesílány při nahlášení chyb, týká se to pouze následujícíh údajů, o kterých uživatel může sám rozhodovat:
- Typ problému
- Tento údaj nám pomáhá hledat problém v konkrétní kategorii funkcí aplikace či databáze.
- Tento údaj ukládáme po delší dobu pro zpětné porovnávání a analyzování předchozích chyb.
- Zachycené problémy
- Tento údaj zahrnuje nalezené potíže zjištěné aplikací. Tyto potíže zahrnují i okamžik jejich vzniku a jejich příčinu.
- Tento údaj ukládáme po delší dobu pro zpětné analyzování předchozích chyb. Neobsahuje žádné citlivé údaje o uživateli.
- Informace o zařízení (Nepovinné)
- Tento údaj zahrnuje výrobce, model, verzi systému a nástavbu výrobce.
- Tento údaj ukládáme po delší dobu pro zpětné analyzování předchozích chyb.
- U tohoto údaje vyhovíme s jeho okamžitým smazáním.
- Informace o přibližné poloze (Nepovinné)
- Tento údaj zahrnuje pouze město a část města, ze které odešlete dialog. Poloha se po odeslání dialogu dále nesbírá a neodesílá. Současně nepřiřazujeme tento údaj k žádnému profilování a nepřijme jej moderátor bez patřičných oprávnění.
- Tento údaj neukládáme na delší než nezbytnou dobu pro vyřešení závady ve vámi označené oblasti. Maximální doba platnosti tohoto otisku je 30 dní pro vyřešení potíží.
- U tohoto údaje vyhovíme s jeho okamžitým smazáním.
IV. Jaké údaje aplikace vyžaduje pro svůj provoz
Veškeré uživatelské údaje, které za účelem funkčnosti shromažďujeme, jsou zpracováváné v aplikaci, popř. přes knihovny třetích stran (např. pro zjišťování adres, ...).
Jedná se o následující kategorie uživatelských údajů:
- Telefonní číslo uživatele
- Přesná poloha uživatele
Tyto údaje nejsou dlouhodobě ukládány a jsou v aplikaci přepisovány, jestliže jsou dynamické.
IV.I Přístup k poloze uživatele
Aplikace si při prvním spuštění a při opakovaném spuštění automaticky požádá o oprávnění k poloze, kterou využívá výhradně pro zjištění obecní či městské policie v oblasti.
V případě, že by uživatel měl problémy týkající se polohy, může uživatel dobrovolně odeslat přibližnou polohu skrze hlášení chyb (viz výše).
A) Bez souhlasu o zkvalitňování služeb
Zjištěná orientační poloha se krátkodobě ukládá v zařízení a nemá k ní přístup nikdo jiný než Vy (uživatel aplikace).
B) Se souhlasem o zkvalitňování služeb
Pokud uživatel souhlasí se zkvalitňováním služeb, může Google dle vlastních zásad o ochraně osobních údajů zpracovat Vaší polohu pro analytické účely.
C) Při zahájení telefonního hovoru se strážníky
Jestliže prostřednictvím aplikace zahájíte hovor se strážníkem, může dle podpory obecních policií aplikace jednorázově odeslat Vaší aktuální polohu.
Tento proces je taktéž na dobrovolnosti uživatel a každý uživatel má možnost kdykoliv zrušit odesílání obecní policii.
IV.II Přístup k telefonu
Aplikace umožňuje navázat přímé volání se složkami IZS, přičemž vyžaduje přístup k telefonu. Tato funkce je v aplikaci označená jako důležitá, protože účelem aplikace je navázat kontakt s obecní či městskou policií. Aplikace však nevykonává spojení bez souhlasu uživatele a neprobíhá žádné vytváření profilů o uskutečněných hovorech.
IV.III Přístup k telefonnímu číslu
Aplikace může dle podpory obecních policií odeslat zprávu o Vás a Vaší poloze, pokud zahájíte telefonní hovor prostřednictvím aplikace. Aplikace však nemá bez souhlasu uživatele přístup k Vašemu telefonnímu číslu.
V. Jak zabezpečujeme shromážděné údaje
Údaje jsou z aplikace odesílány přes šifrovanou komunikaci na naše servery a servery společnosti Google. Přístup k těmto údajům mají pouze oprávněné osoby související s vývojem aplikace. Veškeré údaje jsou anonymizovány a po nezbytnou dobu je ukládáme na až 90 dnů.
Údaje, které byly odeslány obecní policii nejsou anonymní a slouží pro usnadnění práce strážníkům. Tým Můj strážník se zříkává odpovědnosti za tyto údaje a uživatel by se měl obrátit na obecní policii.
VI. Jaké možnosti mají uživatelé
Uživatelé mají možnost v aplikaci rozhodnout, zda se chtějí účastnit shromažďování údajů. Tato možnost se však bude týkat pouze rozšířených údajů o používání aplikace. Uživatelé v rámci podmínek používání souhlasí, že aplikace bude automaticky odesílat informace o používání.
VII. Jak se bránit proti shromažďování dat
Již výše jsme zmiňovali možnost nesouhlasu se zlepšováním služeb. Tato možnost znemožňuje získávat na pozadí jakákoliv data o používání aplikace. Jediná výjimka pak platí pro zpětnou vazbu, kdy uživatel může navolit položky, které si přeje odeslat.
V případě, že jste souhlasili se zlepšováním služeb, můžete v nastavení aplikace tuto možnost zrušit. Data, která byla nezávisle na uživateli nashromažděna na našich serverech, automaticky do 90 dnů odstraníme. Toto platí i pro zpětnou vazbu.
Pokud chcete mít jistotu, kontaktujte nás na naší e-mailové adrese. Upozorňujeme Vás, že nashromažděné údaje jsou zcela anonymní a nebudeme zcela schopni dohledat údaje, které nashromaždilo Vaše zařízení.